Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Projevy spirituality při zvládání stresu z vysokoškolských zkoušek
Pustková, Martina ; Beláňová, Andrea (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Tato práce je základním výzkumem na poli projevů spirituality jako copingové strategie u studentů čelících stresu při přípravě na vysokoškolské zkoušky. Ve snaze doplnit dosavadní převážně kvantitativní výzkumy o kvalitativně zpracovaná data týkající se spirituálního copingu v akademickém prostředí jsem metodou zakotvené teorie provedla analýzu rozhovorů s dvanácti studenty psychologie bezprostředně po absolvování semestrální zkoušky. Základní rozdělení informantů bylo na ty, kteří věří v Boha, kteří věří v existenci něčeho nad nimi a ty, kteří nevěří na nic; racionálně to odmítají. I ti, kteří spiritualitu racionálně odmítají, mohou užívat spirituální coping. Zkouška je zkoumanými studenty psychologie považována za zvládnutelnou na základě přímé úměry "čím více a lépe se na zkoušku připravím, tím pravděpodobněji ji zvládnu". Spiritualita se odráží ve vnímaných možnostech toho, co v rámci přípravy mohou či nemohou ovlivnit vlastní vůlí a spirituální coping tak úzce souvisí s nabýváním kontroly nad situací. Studenti od těch s velmi komplexním vztahem k Bohu, až k těm, pro které duchovní svět není relevantní, se při přípravě na zkoušku snažili získat maximum kontroly nad situací a stavěli se odmítavě k představě předávání kontroly do područí vnějších sil. Spirituální coping tak může být jedním z na...
Porovnání zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu u studentů psychologie a přírodovědných oborů (bakalářská práce je součástí širšího projektu)
KLEČKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce se zabývá porovnáním zpracování barevné modifikace Warteggova kresebného testu studenty psychologie a studenty přírodovědných oborů a následně charakteristikou rysů, které jsou specifické pro studenty psychologie. V teoretické části jsou popsány projektivní metody, zvláště pak Warteggův kresebný test (WZT) a jeho barevná modifikace. Dále je uvedena symbolika jednotlivých barev. V empirické části jsou sledovány rozdíly ve zpracování WZT 16 studentů psychologie a 16 studentů přírodovědných oborů. Na jejich základě jsou definovány charakteristické rysy zpracování WZT u studentů psychologie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.